Suun- ja hampaidenhoidon palvelumme

Teemme Hammaskeijuissa kaikkea perushammashoitoa ja toimimme yhteistyössä eri alojen erikoishammaslääkärien kanssa.

Palvelumme

Tutustu palveluihimme klikkaamalla otsikkokenttää.

Suun ja hampaiston tutkimukset

Suun terveys on osa yleisterveyttä. Suu ja hampaisto on hyvä tutkia säännöllisesti, koska suun ja hampaiston sairaudet voivat edetä ilman oireita. Ajoissa havaitut suun sairaudet ovat helpommat hoitaa ja pienentävät kustannuksia.

Tutkimuskäynnillä tarkastetaan purenta, leukanivelet, limakalvot, ikenien kunto ja hampaat. Tarvittaessa tutkimusta täydennetään röntgenkuvilla.

Hammaslääkärisi kertoo juuri sinulle sopivan tutkimusvälin ja saat halutessasi tarkastuskutsun kotiisi postitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Ehkäisevä hoito

Ehkäisevään hoitoon kuuluvat plakin ja värjäytymien poisto, pastapuhdistus, ravitsemusneuvonta, suun ja hampaiston kotihoito-ohjeet ja opastus, tarvittaessa hampaiston fluoraus.

Esteettinen hammashoito

Hammashoidon tavoitteena on aina terve suu. Esteettisellä hammashoidolla saadaan kaunis ja tasapainoinen lopputulos. Esteettiseen hammashoitoon kuuluu monia erilaisia toimenpiteitä.

Hampaat voidaan valkaista tai niihin voidaan tehdä kuoria eli laminaatteja. Hampaita voidaan myös oikoa esteettisistä syistä. Edellytys esteettiselle hammashoidolle on, että suu on hoidettu ja terve.

Hammaskiven poisto ja iensairauksien hoito

Ientulehdus eli gingiviitti ja hampaiden kiinnityskudosten sairaus eli parodontiitti ovat hyvin yleisiä suun sairauksia. Molempien iensairauksien taustalla on bakteerien kertyminen ienrajaan tai syvemmälle ientaskuun.

Bakteerimassa poistetaan käsi-instrumentein tai ultraäänilaitteella. Hoidon onnistumisen kannalta myös omahoito on ensiarvoisen tärkeää.

Hampaanpoistot ja muut suukirurgiset toimenpiteet

Tavanomaiset hampaanpoistot teemme vastaanotollamme ja vaativammat suukirurgiset toimenpiteet lähetämme erikoishammaslääkärille.

Näitä toimenpiteitä ovat mm. leikkauksellinen hampaanpoisto, keinojuuren eli implantin asettaminen ja kudosnäytteen otto.

Hammaslääkäripelko ja pelkopotilaiden hoito

Olemme huomioineet pelkopotilaat hoidossamme; kiireetön konsultaatio ennen hoitotoimenpiteitä, rauhallinen ilmapiiri ja mahdollisuus hoitoon esilääkityksessä, sedaatiossa tai nukutuksessa helpottavat hammashoitoon liittyvää pelkoa.

Toimimme yhteistyössä nukutuslääkäri Ilkka Kallin kanssa. www.unexi.net

Juurihoidot

Hammasytimen tulehduksen syynä on useimmiten hoitamaton, pitkälle edennyt hampaan reikiintyminen. Hammasytimen tulehdus hoidetaan yleensä juurihoidolla.

Tulehtunut kudos poistetaan mekaanisesti, juurikanavat desinfioidaan ja hoidetaan paikallisella lääkeaineella. Juurihoito vaatii yleensä useamman hoitokäynnin.

Lopuksi hoidettu juurikanavaontelo täytetään ja hammas paikataan tai kruunutetaan.

PAikkaukset

Karies eli reikä hampaassa on yleinen suun sairaus. Kun hampaaseen on tullut kariesvaurio, se paikataan. Silloin reikiintynyt hammaskudos pitää poistaa ja korvata täyteaineella eli paikalla.

Hampaan paikkauksessa voidaan käyttää monia eri materiaaleja. Hammaslääkärisi suosittelee sinulle tilanteeseesi sopivan materiaalin ja menetelmän.

Proteettiset hoidot

Jos hampaita on jouduttu poistamaan, ne kannattaa korvata uudella rakenteella, jotta vältytään purennassa ja hampaistossa tapahtuvilta muutoksilta. Usein puuttuvat hampaat korvataan kiinteällä protetiikalla kuten sillalla, kevytsillalla tai implanttikruunuilla.

Irrotettavat osa-ja kokoproteesit ovat myös hoitovaihtoehtoja hammaspuutoksiin. Protetetiikkaan kuuluvat myös hampaiden kruunutukset.

Proteettisella kruunutuksella tarkoitetaan laajan hammaskudospuutoksen korvaamista kestävällä materiaalilla.

Purentafysiologiset hoidot

Liiallinen hampaiden kiristely ja narskuttelu saattavat aiheuttaa hampaiston kulumista tai leukanivelvaivoja. Näitä ongelmia voidaan hoitaa laboratoriossa valmistettavalla yksilöllisellä purentakiskiskolla.

Vaativampaa purentafysiologista hoitoa tarvitsevat asiakkaat ohjaamme purentafysiologian, oikomishoidon tai suukirurgian erikoishammaslääkäreille.

Omat hoitotiedot

Omat hoitotietosi löydät Potilastiedon arkistosta www.omakanta.fi Kopiot vanhemmista hoitotiedoista ja röntgenkuvista ovat noudettavissa vastaanotoltamme henkilökohtaisesti. Tilaathan tiedot ennakkoon puhelimitse tai sähköpostitse.

varaa aika

Ajanvaraus ja yhteystiedot

Hammaskeijut Oy

Soita ja varaa aika

040 411 8878

Toivomme ensisijaista yhteydenottoa puhelimitse, koska voimme tällä tavoin selvittää hoidontarpeesi parhaiten.

Voit kuitenkin lähettää meille myös sähköpostia:
johanna.leppanen[at]hammaskeijut.fi
marja.mikkonen[at]hammaskeijut.fi

Aukioloajat

Palvelemme joustavasti ja tarjoamme myös ilta-aikoja sopimuksen mukaan.

Osoite

Töölönkatu 15 E 104, 6 krs.
00100 HELSINKI

Helposti perille

Vastaanottomme sijaitsee Helsingin Töölössä hyvien yhteyksien päässä.

Meille on helppo tulla raitiovaunulla, bussilla tai omalla autolla. P-Töölö osoitteessa Töölönkatu 23-25 sijaitsee muutaman minuutin kävelymatkan päässä.

© Hammaskeijut Oy 2024. Kaikki oikeudet pidätetään.

|  Tietosuojaseloste